Balansiranje guma ne predstavlja samo pitanje udobnosti, nego i sigurnosti. Ako kotači i gume nisu balansirani, tj. ako gume nisu “savršeno okrugle” dolazi do povećanog trošenja mehaničkih dijelova automobila i smanjenja udobnosti u vožnji.
Balansiranje je postupak kojim se masa kotača uravnotežuje, te se raspodjeljuje opterećenje na različitim stranama iste osovine. Gume se najčešće uravnotežuju olovom, brušenjem ili pločicama. Postupak je najbolje obaviti na sva četiri kotača, jer će automobil vibrirati i ako su balansirani samo prednji kotači, a zadnji nisu.
U Gumi-Majoru, balansiranje se radi na najefikasnijem uređaju na tržištu- Hunter Road Force® Elite. Najčešća greška koja se dogodi na drugim uređajima je loše centriranje kotača unutar njegovog softwarea, no s Automatic CenteringCheck® tehnologijom, smanjuju se takve greške. S njegovom novom značajkom – Balancer Report Card™, pravimo izvještaj sa specificiranom količinom unutarnjih i vanjskih grešaka i ocjenama za optimiziranje položaja utega. Hunterov patentirani vision sustav obavlja 3D skeniranje kotača za određivanje točnosti mjesta postavljanja utega, što uvelike pomaže korisniku uređaja kod svakodnevnog učenja ovog posla.
Kao što smo već spomenuli, balansiranje doprinosi udobnosti u vožnji. Na kotačima koji nisu pravilno balansirani, gume se troše brže i neravnomjerno, što dovodi do stradavanja amortizera, ležajeva i nekih drugih dijelova ovjesa. Vibracije se s kotača prenose do kabine automobila te stvaraju neugodan osjećaj u vožnji. No to nećete osjetiti odmah, nego tek u vožnji iznad 80 km/h. Balansiranjem se postiže dobra raspodjela opterećenja što kao posljedicu ima smanjenje vibracija i sigurniju te udobniju vožnju.
Balansiranje je potrebno obaviti svaki put kada se stavljaju nove gume ili kad se zimske gume zamjenjuju ljetnima ili obrnuto.