Novo u ponudi Gumi-Major-a!!! Hunter 3D auto geometrija (optika) kotača
Vulkanizerski servis Gumi-Major d.o.o. je od nedavno postao ponosni vlasnik uređaja za
najsuvremeniju geometriju kotača (poznatije kao auto optika) na tržištu. Radi se o uređaju renomiranog američkog proizvođača „HUNTER“, odnosno o jednom od njegovih najsuvremenijih modela HAWKEYE ELITE PREMIUM čije Vam značajke donosimo u nastavku:
- provjera kompletnog ovjesa vozila u samo 60 sekundi s Quick Check Comp controlom (usluga brze kontrole optike se naplačuje samo u slučaju da je potrebito podešavanje geometrije)
- nova tehnologija preciznih meta koje se postavljaju na kotače (bez šarafanja, metalnih dijelava, štelovanja kuka koje oštećuju naplatak)
- 4 x visoko rezolucijske 3D kamere koju su izuzetno precizne te svojim načinom snimanja garantiraju 100% tvorničke postavke na vozilu.
- Code Link bežični el. uređaj za spajanje te poravnanje volana s bazom vozila (HUNTER CODE LINK RESETS)
- baza svih proizvođača vozila
- niz dodatnih noviteta poput mapa za sve tipove vozila koji su trenutno dostupni na svjetskom tržištu
Više o uređaju pogledajte na web stranicama proizvođača: www.hunter.com
Uz najsuvremenije uređaje, u vulkanizerskom servisu Gumi-Major će Vas dočekati i stručno, vrhunsko obučeno osoblje.
Gumi- Major savjetuje:
Pravilno podešena geometrija ovjesa preduvjet je sigurne i ekonomične vožnje. Stručnjaci preporučuju barem jednom u godini napraviti provjeru stanja podvozja i po potrebi izvršiti kvalitetna podešavanja. Također, preporuka je da se geometrija kotača ili auto-optika napravi pri svakom zahvatu na upravljačkom mehanizmu ili elementima ovjesa kao i na vozilima koja su doživjela neko značajnije oštećenje ili karambol. U nastavku navodimo nekoliko razloga za to:
• nepravilno podešen trag kotača narušava vozne osobine automobila
• loša geometrija umanjuje stabilnost i upravljivost vozila, utječe na pojačano trošenje guma, a ujedno povećava otpore na kotačima i potrošnju goriva.
U koliko se odlučite na kupnju za bilo koji asortiman guma/naplataka u našem servisu, ostvarujete 20% popusta za OPTIKU na vašem vozilu po važećem cjeniku.Popust se obračunava i vrijedi isključivo uz kupljeni proizvod (guma/naplatak) .
Cilj nam je da sa svakom gumom koju kupite kod nas, da odvozite zbilja onoliki broj kmh koliko proizvođač garantira, te naravno da budete sigurni na cesti i u prometu.
Kako se podešava geometrija kotača?
Tri glavna podešavanja geometrije kotača su zatur, nagib, trag. Podešavanje geometrije kotača sastoji se od podešavanja kutova kotača za ispravan nagib prema unutra ili nagib prema van i ispravan zatur.
Zatur
Zatur je kut kotača kad se vozilo gleda sprijeda. Dolazi do nepravilnog trošenja pneumatika kad je taj kut prevelik:
govorimo o pozitivnom zaturu kad je gornji dio kotača udaljen od vozila. Prevelik pozitivan zatur dovodi do trošenja pneumatika po vanjskim rubovima.
- Govorimo o pozitivnom zaturu kad je gornji dio kotača okrenut prema unutrašnjosti vozila. Prevelik pozitivan zatur dovodi do trošenja pneumatika po unutarnjim rubovima.
- Zatur se ispituje i podešava za svako vozilo kako bi pneumatik što ravnije ležao na tlu u zavojima. Ako je prevelika razlika zatura između prednjih kotača, vozilo će vuči u jednu stranu.
Nagib / naginjanje prema van
Kut nagiba prema van/unutra odgovara razlici udaljenosti između dva prednja i stražnja kotača na istoj osovini. Vozilo se pregledava odozdo. Kut nagiba prema van ili prema unutra utječe na ponašanje vozila u zavojima.
- Govorimo o nagibu prema unutra kad su prednji pneumatici bliže jedan drugom. Nagib prema unutra uzrokuje proklizavanje prednjih kotača u zavojima. Ako je prevelik, gazeći sloj će se trošiti počevši od vanjskih rubova.
- Govorimo o nagibu prema van kad su stražnji kotači bliže jedan drugom. Nagib prema van dovodi do proklizavanja stražnjih kotača prema van i jakog zanošenja vozila u zavojima. Ako je nagib prema van velik, trošenje pneumatika počinje od unutarnjeg ruba.
Takva trošenja vrlo su tipična. Uzrokuju zupčasta iskrivljenja po cijeloj širini profila gazećeg sloja koja se mogu osjetiti ako se rukom prijeđe po gazećem sloju.
Trag/ voditelj pravca
trag nam je bitan čimbenik u održavanju pravca na vozilu, dakle s neispravnim tragom dobivamo ponovno nepravilan način potrošnje pnuematika.
ulazak u zavoj s nepravilnim tragom gubimo kontrolu te dolazi do podrhtavanja vozila i naravno proklizavanja radi nepravilnog traga gaženja sloja gume sa cestom.
Za sva pitanja oko optike i ostalih vulkanizerskih usluga obratite se s punim povjerenjem
Gumi-Major d.o.o.
Drinska 89, Osijek
tel: 031/274-970
fax: 031/274-971
mail: gumi-major@os.t-com.hr
web: www.gumi-major.hr
Vaš vulkanizerski servis Gumi-Major d.o.o. – Put za sigurnu vožnju…
Obratite nam se sa povjerenjem!