Dok je ljetna sezona u punom zamahu, misli nam se sve više okreću prema putovanju i godišnjem odmoru. Između planiranja puta i rezervacije smještaja svakako pronađite vremena da provjerite stanje guma.

Budući da su jedini kontakt vozila s različitim cestovnim uvjetima, svakodnevno su izložene elementima koji uzrokuju štetu i smanjuju njihovu učinkovitost. A upravo najčešći problemi s gumama mogu pretvoriti bezbrižan put u frustrirajuće iskustvo.

Pumpanje guma

Pri pumpanju guma uvijek ciljamo na “zlatnu sredinu”, odnosno napumpati ih u skladu s propisanim pritiskom proizvođača automobila. Bilo da se radi o prevelikom ili premalom pritisku, svako odstupanje nosi svoje rizike koji mogu ozbiljno utjecati na sigurnost vožnje.

Previše napumpane gume

Sredina gume istrošenija od ostatka? Ako je odgovor na to pitanje da, to znači da ste previše napumpali gume. Što je veći pritisak u gumi, teže je održavati kontakt s cestom što dovodi to neravnomjernog trošenja, a time i do kraćeg radnog vijeka.

Premalo napumpane gume

Vjerovali ili ne, istraživanja su pokazala da otprilike 60% vozila na europskim prometnicama ima niži pritisak u gumama od propisanog. Takva situacija može dovesti do smanjenja mogućnosti upravljanja vozilom kao i do povećanog trošenja na rubovima guma.

U oba slučaja procjenjuje se da vožnja s nepravilno napumpanim gumama smanjuje radni vijek guma i do 25% te povećava rizik od kolizije pri većim brzinama i naglim zavojima.

Kako bismo vam pomogli iskoristili sav potencijal guma, naš Hunter Revolution uređaj osigurava optimalno pumpanje guma na temelju osnove vrste vozila, kotača i gume.


Debalans kotača

Ako su gume istrošenije na jednoj strani nego na drugoj, vjerojatno je riječ o neuravnoteženosti kotača. Ovaj problem se lagano može prepoznati i po vibracijama na volanu, koje uzrokuju prednji kotači. Osim neugodnih vibracija vožnja ne samo da je opasna, već dovodi do bržeg trošenja elemenata ovjesa i guma, a pri lošim vremenskim uvjetima i do slabijeg prianjanja s površinom.

Sva sreća ovaj problem se lako rješava u vulkanizerskom servisu. Kod nas takve zadatke prepuštamo Hunter Road Force Elite uređaju koji pomoću patentirane SmartWeight tehnologije poboljšava balansiranje i raspodjelu težine vaših guma što izvlači maksimalni potencijal guma.

Geometrija ovjesa (auto optika)

Jedno od najčešćih pitanja koje čujemo od strane posjetitelja servisa je razlika između balansiranja kotača i auto optike. Iako ljudi često miješaju ove dvije usluge, razlika između njih ne može biti veća. Dok se balansiranjem osigurava uravnoteženost kotača kao i njihovo okretanje bez uzrokovanja vibracija, optikom se centrira trap vozila prema parametrima koje je propisao proizvođač automobila.

Unatoč velikim razlikama posjeduju nešto zajedničko, a to je da u oba slučaja utječu na pojačano trošenje guma i goriva te smanjenje stabilnosti vozila.

Kada je riječ o auto optici, naš neizostavni Hunter HawkEye Elite uređaj podesit će vozilo u skladu s bazom podataka različitih proizvođača vozila, a istovremeno omogućiti gumama da odvezu preporučen broj kilometara.

Ispupčenje, pukotine i trošenje guma

Visoka brzina, rupe na cesti, staklo i generalno trošenje guma su neizbježni elementi s kojima se svaki vozač mora suočiti. U prosjeku, gume je potrebno zamijeniti barem jednom svakih šest godina ili nakon pređenih 50-60,000 km, ovisno o kvaliteti gume i uvjetima vožnje.

Naravno, treba uzeti u obzir da neki vozači koriste zimske gume tijekom ljeta budući da je to zakonski dozvoljeno. U tom slučaju se zimskim gumama, koje su napravljene od mekše smjese, može smanjiti njihov radni vijek i do 60%!

Tijekom vožnje troši se gazni sloj gume što s vremenom dovodi do gubitka trenja. Međutim čak i da se ne potroši sav profil gume (zakonom propisana minimalna dubina profila je 1,6 mm, dok je za zimske gume 4 mm) s vremenom ona će se osušiti i popucati.

Nažalost, čak i pod optimalnim uvjetima, ne dožive sve gume “staru” dob. U slučaju da ste primijetili štetu na gumama u obliku nepravilnog trošenja, pukotine ili ispupčenja, najbolje provjerite u vulkanizerskom servisu ima li gumi “spasa” ili je potrebna zamjena.

Stručnjaci preporučuju da pri kupnji novog seta, vozači zamjene sve gume. Razlika gaznog sloja između novih i starih guma može dovesti do nestabilnosti vozila.

Ovakve situacije često nisu krivnja vozača, zato u našem servisu svake godine održavamo akcijske cijene na brojne gume različitih colaža tijekom cijele sezone! Uz kupljene gume svi kupci ostvaruju pravo na besplatnu montažu, balansiranje kotača, brzu kontrolu auto optike i tubeless ventile.