Razgovor s prodavačem guma
Posao vašeg prodavača je da vam pomogne da pronađete odgovarajuću gumu za svoj stil vožnje i budžet. Iako ne morate znati sve zahtjeve prije nego odete u kupovinu, mala priprema mogla bi vam pomoći.
Upoznajte svoje vozačke potrebe: Vaš će prodavač htjeti znati nešto o vašim vozačkim potrebama i navikama, stoga dođite s dobrim razumijevanjem svoje vozačke rutine. Trebali biste napomenuti i karakteristike gume koje su vam najvažnije.
Pročitajte priručnik: Proizvođači vozila odabiru OE (originalna oprema) gume na temelju brojnih čimbenika koji optimiziraju izdržljivost i upravljivost automobila. Priručnik vašeg vozila mogao bi o tome sadržavati više pojedinosti. Vaš prodavač može vam pomoći da uravnotežite preporuke proizvođača sa značajkama koje odgovaraju vašem stilu vožnje.
Istražite cijene: Gume su jedina točka kontakta između vozila i ceste i stoga je važno da ne štedite na njima. Istovremeno, ne želite kupiti više nego što vam treba. Pitajte prodavača da vam pokaže asortiman guma u različitim cjenovnim kategorijama.
TPMS ventili (sustav za nadzor tlaka u gumama) – novo u ponudi!
Sustav za nadzor tlaka u gumama eng. TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), njem. RDKS (Reifendruckkontrollsystem)- TPMS je automatski sustav za pračenje tlaka u gumama sa izravnim prikazom stanja na kontrolnoj ploči (display-u) automobilaPrednosti TPMS sustava:
– povećanje sigurnosti vožnje, tj. smanjenje nesreća koje su uzrokovane nepravilnim tlakom u gumama
– smanjenje zaustavnog puta
– stabilnost u zavojima
– prevencija veće potrošnje goriva zbog nepravilnog tlaka u gumama
– smanjenje trošenja guma zbog prevelikog otpora kotrljanja kao i emisije CO2
– u slučaju pada tlaka u gumama, problem će odmah biti signaliziran vozaču
– možebitni problemi rješavaju se u ranoj fazi
– nepotrebna “ručna” provjera tlaka u gumamaVentili sa senzorom za nadzor tlaka u gumama dostupni su za sve vrste vozila novijeg datuma proizvodnje.U ponudi imamo TPMS senzore za sve vrste vozila te naravno vam pružamo besplatno kodiranje i prilagodbu sa vašim vozilom s pomoću najmodernijeg uređaja TEXA više o tome na www.texa.com
U sveukupnoj ponudi nudimo vam idealno riješenje za vaš naplatak:
TPMS ALLIGATOR
SENZOR+METALNI VENTIL
MADE IN GERMANY
GARANCIJA 5 GODINA
MPC: 460,00 KN
TPMS Senzor+metalni ventil univerzalni poznatog njemačkog proizvođača ALLIGATOR sens.it više o tome na www.alligator-sensit.com koji je prisutan u prvoj OE originalnoj ugradnji na vašim naplatcima. Prednost ventila jest: progamira se s posebnim uređajem u našem servisu te prilagođava za svako vozilo (progamiranje u našem servisu je besplatno), kut postavljanja je podesiv tako da odgovara i na apsolutno svaki naplatak, baterija koja se nalazi u samom senzoru je dugotrajna, mogučnost izmjene samog ventila, servisiranje omogućeno. GARANCIJA 5 GODINA…
Odabir odgovarajuće gume
Odabir odgovarajuće gume ovisi o vašem vozilu, stilu vožnje i uvjetima u kojima ćete voziti. Sve naše gume udovoljavaju zahtjevnim standardima tvrtke Goodyear tako da se možete usredotočiti na odabir gume koja odgovara vašim potrebama. Meteorološki uvjeti na području gdje živite i vozite: Ovisno o vašoj lokalnoj klimi, možda ćete trebati različite gume za različita godišnja doba. Ako temperatura tijekom zimskih mjeseci padne ispod 7 °C, trebate razmotriti kupovinu kompleta zimskih guma.
Stil vožnje: Prilikom odabira guma svakako uzmite u obzir i svoj stil vožnje. Na primjer, kilometražu treba uzeti u obzir ako često idete na duga putovanja. Ako je vaš stil vožnje sportski, uzmite u obzir gume s dobrom moći prianjanja u zavojima. Procjena svojstva izdržljivosti gume pomoći će vam da pronađete gumu koja će odgovarati vašem stilu.
Uobičajeni vremenski uvjeti gdje živite pomoći će vam da odaberete gume Procjena svojstava izdržljivosti gume pomoći će vam da pronađete onu koja odgovara vašem stilu vožnje Vrsta vozila koji vozite: OE gume (originalno montirane) jesu gume koje su na automobil montirane u tvornici proizvođača vozila. Prilikom odabira OE guma, proizvođači vozila često odabiru vrstu i model gume koji će odgovarati najširem rasponu kupaca. Daljnje preporuke za zamjenske gume mogu se nalaziti u priručniku vlasnika. Obično će OE guma biti pogodna za vaše vozilo, ali trebali biste u obzir uzeti i alternative.
Vaš budžet: Iako je nemoguće reći koliko dugo će guma trajati ili koliko goriva može uštedjeti, vaš prodavač može vas savjetovati o gumi koja je cjenovno najprimjerenija za vaše vozačke potrebe i vaš budžet.
Priprema vozila za sva godišnja doba
Svako godišnje doba nosi pripadajuće opasnosti u vožnji. Ako bude spremni, možete uživati na svakom putovanju bez obzira na vrijeme. Sigurnost u svim vremenskim uvjetima
Prije nego što krenete na dugo putovanje, pobrinite se da su gume (uključujući i rezervnu gumu) ispravno napuhane i da su profili u dobrom stanju. Zakonski minimum za dubinu profila je najmanje 1,6 mm.
U vozilu držite komplet za hitne slučajeve s bakljama, reflektirajućim prslukom, bocom vode, dekom, kabelima za akumulator, tekućinom za pranje, auto-punjačem za mobitel, svjetiljkom i osnovnim kompletom prve pomoći. Predmeti poput kompleta prve pomoći i sigurnosnog trokuta obavezni su u nekim zemljama – u lokalnom autoklubu zatražite informacije o zakonskim zahtjevima na vašem području. Živite li na području s ekstremnom hladnoćom ili snijegom zimi, dodajte dodatne deke i rezervnu odjeću.
Sustav nadzora tlaka u gumama
Prema Uredbi o TPMS-u sva nova vozila klase M1(osobna vozila s najviše osam sjedala osim sjedala vozača) u EU moraju ubuduće biti opremljena preciznim sustavom za nadzor tlaka zraka u gumama koji u interesu optimalne potrošnje goriva i održavanja sigurnosti u prometu na cesti upozorava vozača ako neka od guma na vozilu gubi na tlaku zraka.
(Uredba EZ 661/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009., članak 9. stavak 2.)
Od 1. studenog 2012. ta regulacija vrijedi za sva nova homologirana vozila.
Od 1. studenog 2014. sva nova vozila moraju biti tvornički opremljena tom tehnologijom.
Mogućnosti koje pruža TPMS
Od 1. studenog 2014. moraju biti sustavom za nadzor tkala u gumama (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) tvornički opremljena sva nova vozila Novi zakon trgovcima automobila donosi mnoge mogućnosti koje bi mogle imati pozitivan uticaj na poslovni uspjeh:
Veće mogućnosti zarade na osnovu dodatnih usluga i prodaje zamjenskih dijelova (senzori, servisni setovi itd.)
Podizanje svijesti klijenata na temu „pneumatik“
Pozitivno razlikovanje od konkurencije kroz pozicioniranje kao stručni servisni partner
Stručnost kao ključ za zadržavanje klijenata
Izazovi za trgovinu
Serijska primjena sistema TPMS bez sumnje postavlja nove izazove za specijaliziranu prodaju pneumatika:
Argumentacija kupcima primjetnog povećanja cijena
Veće potrebe za profesionalizacijom i stručnim savjetovanjem
Izbjegavanje trenda popravaka sezonskih pneumatika, odnosno ljetno-zimskih pneumatika umjesto zamjene pneumatika
Produženje vremenskog razdoblja za servisne radnje na pneumaticima vozila s neposrednim sistemom TPMS i time smanjenje kvote za popravke.
Koji sistem TPMS-a postoji na tržištu?
Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u
lako razlikujemo neposredne i posredne sisteme mjerenja pritiska.
U slučaju neposrednih sistema mjerenja, zaista se mjeri pritisak u pneumaticima. Postoji senzor pritiska koji se ugrađuje u pneumatik ili na ventil pneumatika i koji mjeri pritisak zraka te izmjerene vrijednosti putem radijske frekvencije šalje prijemniku u vozilu. Vozač u svakom trenutku može u kabini svojeg vozila vidjeti točnu vrijednost pritiska zraka u pneumaticima i na taj se način uvjeriti da je sve u redu. Na taj se način može prepoznati gubitak pritiska prije nego što dođe do štete. Napajanje strujom osigurano je preko integrirane baterije. Posredni sistemi najčešće su integrisani u sisteme ABS/ESP. Eventualan gubitak pritiska zraka u pneumaticima prepoznaje se na osnovu broja okretaja kotača. Ako pneumatik gubi pritisak, obijam pneumatika se smanjuje i time se u odnosu na druge pneumatike mora okretati brže. Postojeći sistem ABS/ESP prepoznaje veću rotaciju pneumatika i o tome obavještava vozača putem prikaza na displeju. Međutim, ako nekoliko guma istovremeno gubi pritisak, ne može se izmeriti različita rotacija i time se vozaču ne šalje nikakvo upozorenje. Iz tog se razloga dodatno koristi efekat frekvencije. Svaki točak ima karakterističnu oscilaciju između pneumatika i naplatka koja se razlikuje prema različitim nivoima pritiska zraka u pneumaticima. Na taj se način može jasno odrediti gubitak pritiska – a može se također prepoznati i koji pneumatik točno gubi pritisak. Kada se problem ukloni, gasi se upozoravajuća lampica i sistem se treba resetirati. Još je neizvjesno koji od ta dva sistema će prevladati. U SAD-u, gdje takvi pravni propisi važe već neko vrijeme, više se primjenjuju neposredni sistemi. Stručno osoblje pretpostavlja da će 70% svih novih vozila ubuduće imati neposredni sistem TMPS. Zakon je međutim neutralan u pogledu tehnologije, odnosno ne postoje odredbe koje reguliraju upotrebu neposrednog ili posrednog sistema TPMS.
Pretpostavke za pozitivno korištenje sustava TPMS
Profitirajte od nove uredbe o TPMS-u i sljedećim mjerama iskoristite sav raspoloživi potencijal:
-Optimiranje i prilagodba radnih procesa i organizacije rada u pogonu sukladno izmijenjenim uvjetima
-Osiguranje dovoljne količine senzora, ventila i rezervnih dijelova sustava
-Sadržajno i tehnološko upućivanje u tematiku kroz obrazovanje i usavršavanje zaposlenika
-Intenzivnije izvođenje predradnji kako bi se kvota preinake zadržala na visokoj razini
-Stvaranje kvalifikacije i promidžba stručnosti
-Etabliranje novih cijena u skladu s dodatnim troškovima
Pojašnjenje pogodnosti sustava TPMS klijentima u odnosu na:
-uštedu goriva
-smanjeno trošenje guma
-sigurnu vožnju
-više udobnosti u vožnji.