Zimske gume blog

Za malo više od tjedan dana počinje razdoblje obavezne promjene guma, tj. korištenja zimske opreme. Točan datum određen je za 15. studenoga, a obavezno korištenje zimske opreme traje do 15. travnja sljedeće godine.

To je razdoblje uređeno i zakonom, tj. posebnom Odlukom o obaveznoj zimskoj opremi, zbog koje vam, ako ju budete ignorirali, policija može olakšati džep za čak 700 kuna.

Zimske gume ponekad je poželjno montirati i prije obaveznog roka

Sastav materijala zimskih guma, njihov profil i struktura samog gazišta promišljeni su da najbolje funkcioniraju po nepovoljnim uvjetima, točnije snijegu i blatu. Imaju višestruko bolje rezultate prianjanja uz podlogu, kočenja i zaustavnog puta te samog usmjeravanja vozila u vožnji.

Vozilo koje u zimskim uvjetima vozi bez zimske opreme ili s istrošenim i starim zimskim gumama postaje veliki izvor opasnosti za sve u prometu!

U vulkanizerskom servisu Gumi-Major za vas smo aktivirali posebnu akciju na sve zimske gume. Njih prema željenom proizvođaču i izabranim dimenzijama možete lako pregledavati u skladu s onim što zahtijeva vaše vozilo. Tako već sada možete biti sigurni da ste svoju sigurnost ove zime stavili na prvo mjesto.

Nažalost, zakon u određenim uvjetima dopušta vožnju i s ljetnim gumama. U stvarnosti, one zbog drugačijeg materijala gazišta ne prianjaju dobro uz cestu u nepovoljnim uvjetima i time se sigurnost vožnje dovodi u pitanje. Prianjanje se pogoršava ako su temperature ispod 7° C stupnjeva, gdje ljetne gume gube elastičnost. Ako temperature padnu ispod nule osjeti se višestruko pogoršanje u performansama gume u vožnji.

Što točno po ovom pitanju kažu Zakonski propisi i pravila?

Prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N, čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tone, smatraju se zimske gume na svim kotačima i ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm, s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.

Zimskom opremom autobusa smatraju se lanci na gumama pogonskih kotača i zimske gume postavljene na pogonske kotače. Autobusi i teretna vozila koja ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume na pogonskim kotačima. Gume s čavlima ne smiju se postavljati na motorna vozila, a navedene se odredbe ne primjenjuju na vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.

Ako putujete izvan Hrvatske poslužit će vam tablica u kojoj je HAK okupio svu poznatu zakonsku regulativu vezanu za zimsku opremu u ostalim zemljama Europe.

Iako zakon dopušta korištenje ljetnih guma uz ispunjenje određenih uvjeta, a zimsku opremu samo na pogonskim kotačima, naš je savjet da uložite u svoju vlastitu sigurnost korištenjem četiri zimske gume.

Zašto biste trebali uložiti u sve četiri zimske gume?

Ako je kvarljivoj hrani istekao rok za upotrebu sigurno ju nećete jesti nadajući se da vam neće naškoditi. Istu analogiju možete primijeniti i na zimske gume. Ako planirate uštedjeti i umjesto četiri kupiti samo dvije zimske gume te ih postaviti na pogonske kotače i nadati se idealnim uvjetima i ravnoj cesti, razmislite opet! U svakom zavoju, automobil se za skretanje oslanja na sva četiri kotača. Ako su na nekima ljetne gume nepotrebno se izlažete opasnosti!

Ako ste zimske gume postavili samo na prednje kotače, čak i pri minimalnom skretanju automobil će se početi okretati oko svoje osi. Pri zimskim su uvjetima ljetne gume tada beskorisne. Ako automobil ima stražnji pogon, gdje ste stavili zimske gume, prednje će gume odbiti poslušnost u bilo kojoj situaciji koja od vas zahtijeva izbjegavanje nekakve prepreke.

Performanse zimskih guma

Zimske gume imaju puno šire žljebove od ljetnih i posebne utore za raspršivanje vode koji sprječavaju proklizavanje i potpomažu kočenje.

Velika razlika su i lamele koje su urezane u zimske gume. One omogućuju dodatno prianjanje uz površinu, pogotovo kad je prekrivena snijegom. To se osjeti kod kočenja, gdje je zaustavni put automobila vidljivo kraći.

Prema višestrukim testovima kočenja u zimskim uvjetima, čak i kod vožnje pri brzini od 50 km/h zaustavni put vozila sa zimskim gumama može biti i do deset metara kraći od vozila koje ima ljetne gume. Pri većim brzinama zaustavni se put povećava, a nekad i samo pola metra znači razliku između sigurnosti i opasnosti.

Kada u priču uvesti lance za gume?

Lanci za gume trebali bi vam biti zadnja opcija. U zimskim ćete uvjetima najbolje proći ako imate kvalitetni set od četiri zimske gume. No, ako nemate zimske gume već vozite s ljetnima lanci su obavezni, a stavljaju se samo na pogonske kotače.

Bitno je provjeriti veličinu i širinu vaših guma prema kojima ćete onda tražiti i veličinu lanaca, jer inače ne ispunjavaju svrhu. Kada imate lance na gumama podrazumijeva se i vožnja od maksimalno 50 km/h, koja je ograničena i zakonom.

Indeks brzine

Indeks brzine oznaka je koja pokazuje kolika je zakonski maksimalno dozvoljena brzina vožnje kada su gume ispravno napuhane i pod dozvoljenim opterećenjem.

Indeks brzine može se pronaći na bočnom dijelu svake gume predstavljen određenim slovom koji označava dodijeljenu mu brzinu.

Kad kupujete gume bitno je obratiti pozornost da oznaka odgovara brzini vašeg vozila. Nju ne smijete prekoračiti, čak ni ako vaše vozilo može voziti brže, jer se time gumama znatno smanjuju performanse i povećavaju izgledi za nesreću.

Gumi-Major i ovog puta pazi na sve detalje za vas! Tako na jednom mjestu možete izabrati najbolje gume za vaše vozilo, a uz njih besplatno dobivate demontažu i montažu, balansiranje kotača, brzu kontrolu auto optike, tubeless ventile i PVC vrećice. Bolje ne može!

Cjelokupnu ponudu guma na akcijskoj ponudi možete pogledati na našoj službenoj stranici, a trenutno su i dalje aktivne akcije na felge.

Ove zime stavite svoju sigurnost na prvo mjesto uz Gumi-Major!