zimske gume vs. cjelogodišnje

Tijekom zime vozači su suočeni s otežanim uvjetima vožnje koji uključuju preglednost, kontrolu i upravljanje vozilom. Montiranje zimske opreme poboljšava sigurnost vozača kao i drugih sudionika u prometu. Zato svake godine na snagu stupa zakonska obveza promjena guma na temelju odluke o obaveznoj zimskoj opremi.

Početak zakonske regulative 15.11. za većinu ljudi može doći u nezgodnom trenutku u obliku dodatne obaveze. Pozitivna strana leži u tome da je proces montaže brz, posebno ako idete kod vašeg stalnog vulkanizera. Ovim člankom pokazat ćemo važnost zimskih guma u odnosu na cjelogodišnje gume.

Cjelogodišnje gume

Za početak moramo razumjeti da oznake na gumama često zbunjuju vozače. Oznaka M+S na boku gume (eng. Mud + Snow / hrv. Blato + Snijeg) ne predstavlja zimsku, ljetnu ili cjelogodišnju gumu već samo raspored utora. Međutim prema zakonu pneumatik s tom oznakom se smatra zimskom gumom.

Prave zimske gume su napravljene od mekše smjese koja zadržava svoje karakteristike i pod temperaturama ispod nule. Osim oznake M+S na boku imaju znak planine s tri vrha i snježne pahuljice.  

Cjelogodišnje gume dizajnirane su za tihu i ugodnu vožnju pri većini cestovnih uvjeta, te pokazuju odlične rezultate po kišnom i suhom vremenu. Iako ih nazivamo gumama za sve sezone, kako bi osigurali stabilan performans u različitim uvjetima moraju kompromizirati s učinkovitosti. Što je i vidljivo naspram rezultata guma namijenjenih za ljetnu i zimsku sezonu. Dok set cjelogodišnjih guma uz pomoć utora (dubina profila minimalno 1,6mm) pruža određenu razinu trenja u blažem zimskom vremenu, one nisu dizajnirane za snijeg, led i hladno vrijeme ( kada temperaturu padnu i ostanu ispod 7 °C.) 

Zimske gume

S druge strane zimske gume su specifično dizajnirane za trajne zimske uvjete, uključujući snijeg, led i bljuzgavicu. Kako bi se guma kategorizirala kao zimska i učinkovita za hladnije uvjete vožnje, ona mora imati minimalnu dubinu profila od 4mm.

Vulkanizacija zimskih guma omogućuje fleksibilnije i mekše prianjanje na površine. Zahvaljujući tome, poboljšano je trenje, upravljanje i kontrola vozila. Bitni faktori za sve vozače koji su suočeni s nepreglednim i skliskim cestama.
Najbitnije razlike između zimskih i cjelogodišnjih guma prikazali smo i u tablici:

Kontrola i zaustavni put

Pravilan set M+S guma obaviti će svoj “posao” u vožnji na suhim i mokrim površinama. Međutim čim temperature padnu i vrijeme se pogorša zimske gume stupaju u akciju. Osim poboljšane kontrole vozila, razlika zaustavnog puta između zimskih i cjelogodišnjih guma pri prosječnoj brzini vožnje od 50 km/h i brže iznosi do 8 metara. Udaljenost koja u određenim situacijama, može imati neželjene posljedice. U slučaju naglog kočenja i neizbježnog sudara, zimske gume će smanjiti posljedice zbog niže udarne brzine.

Zamislite to na ovaj način ako ste obukli patike za šetnju, one će vam pomoći pri hodanju u gotovo svim uvjetima, čak i po kiši. Jednom kada se temperature spuste, nastupi snijeg i led vrlo brzo ćemo patike zamijeniti sa zimskom obućom. 

Trebate li posjedovati set zimskih guma?

Budući da u području gdje živimo imamo stabilne izmjene godišnjih doba, ne smijemo na sezonsku zamjenu guma gledati kao predostrožnost već kao esencijalnu sigurnosnu mjeru koja može spasiti život.

Kada montirate set zimskih guma, najbolje je postaviti cijeli set. Ušteda novaca je nažalost učestali razlog zašto ljudi odabiru zamijeniti samo zadnje pogonske kotače. Zapamtite, za vožnju su potrebna sva četiri kotača! Postavljanje zimskih guma isključivo na zadnje kotače može dovesti do gubitka trenja prednjih guma i proklizavanja vozila.

Trenutno imamo veliku zimsku akciju guma i felgi brojnih proizvođača za različite modele vozila. Uz kupljene proizvode, besplatno odrađujemo demontažu, montažu, balansiranje kotača, kontrolu auto optike i tubeless ventile.

Dugi niz godina uživamo povjerenje kupaca zahvaljujući širokoj ponudi, suvremenoj opremi i kvaliteti usluge. Slobodno nam se obratite za pomoć pri odabiru guma kao i za druge vulkanizerske usluge.